Haber

MAN’ın Yeni Elektrikli Kamyonu MAN eTruck Satışına Başlayın

MAN’ın Yeni Elektrikli Kamyonu
MAN eTruck Satış Başlangıcı

 
MAN Truck & Bus tarihinin ilk ağır hizmet tipi elektrikli kamyonu olan yeni MAN eTruck satışa sunuldu. Uzun mesafe taşımacılık için MAN eTGX ve dağıtım için MAN eTGS modelleri ile pazara sunulan eTruck; Günlük 800 km olan ve daha sonra 1.000 km’ye çıkacak menzili, değişken CCS (kombine şarj portu) konumlandırması ile MCS ve CCS standartlarında yüksek şarj gücü sağlıyor. MAN tarafından ticari araçlara özel olarak geliştirilen Alman akü teknolojisi, optimum kurulum esnekliği ve modüler konumlandırılabilir akü paketi gibi birçok yeniliği bünyesinde barındırıyor. MAN eMobility Consultancy, yeni eTruck’ın yanı sıra filo hizmetlerinden şarj altyapısının geliştirilmesine kadar şirketlere ve kullanıcılara birçok konuda destek veriyor.

 

MAN Truck & Bus, tarihindeki ilk ağır hizmet elektrikli kamyonun satışına başlayarak yük taşımacılığının karbondan arındırılmasında bir kilometre taşını daha geçti. Yeni piyasaya sürülen MAN eTruck için şimdiden 600 sipariş talebi alındı. Satış kapsamında ilk 200 adedin 2024 yılı başlarında seçilmiş müşterilere sunulması planlanıyor. Ayrıca siparişler arttıkça 2025 yılı itibarıyla MAN’ın Münih fabrikasında daha fazla sayıda üretime başlanması hedefleniyor.

 

MAN, yeni MAN eTGX ve MAN eTGS elektrikli kamyonlarını geliştirmek için yaklaşık iki yıl önce Münih fabrikasında eMobility Center ile çalışmaya başladı. Bu süreçte 50 adet prototip üretildi. Ayrıca üretim ve satışta çalışan yaklaşık 4.000 çalışana e-mobiliteye geçiş konusunda eğitim verildi. Ayrıca Nürnberg’deki tesise pil üretimi için yaklaşık 100 milyon Euro yatırım yapıldı.

MAN Kamyon ve Otobüs Satış ve Müşteri Analizi Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Baumann, “Paris İklim Anlaşması’nın 1,5 derece hedefine ulaşmak için ticari araç sektörü olarak üzerimize düşeni yapmalı ve CO2 emisyonlarını sürdürülebilir bir şekilde azaltmalıyız. Elektrikli kamyonlar, Bunu başarmanın anahtarı: Bir ticari araç üreticisi olarak, son yıllarda kendimizi bu çığır açıcı dönüşüm için konumlandırdık ve yeni teknolojiye yapılan yüksek yatırımların üstesinden gelebilmek için kendimizi güçlü ve geleceğe hazır hale getirdik. 2030 yılına kadar iklim nötr taşımacılıkta yeni bir çağ başlatıyoruz. 2030 yılına kadar Avrupa’da kayıtlı her iki MAN kamyonundan birinin elektrikli olmasını hedefliyoruz. Ancak bu hedefe ulaşmak için ülke çapında bir şarj altyapısının geliştirilmesi gerekiyor. Bu nedenle 2030 yılına kadar çok hızlı bir şekilde Almanya’da en az 4.000 megavatlık şarj noktasına sahip olmamız gerekecek. Avrupa’da da 50.000 megavatlık yüksek kapasiteli şarj noktasına ulaşmamız gerekiyor” dedi.

E-Danışmanlık Sürecinden e-Hizmet Sürecine

MAN teknoloji geliştirme ekibine göre, Almanya genelinde elektromobiliteye geçiş ancak yeni eTruck’un dizel kamyona göre daha pratik kullanılması ve çok çeşitli üstyapı çözümleriyle birleştirilebilmesi durumunda başarılı olabilir. Ayrıca satış öncesi bilgilendirme aşaması da başarılı kullanım için bir diğer vazgeçilmez unsurdur. Bu nedenle MAN geliştirme ekibi, kamyonlardaki elektrikli tahrik sistemini karayolu taşımacılığındaki tüm uygulamalara ve kullanımlara uygun hale getirmek için çok çalışıyor. MAN Taşımacılık Çözümleri ekibi, taşımacılık şirketlerini bu yeni döneme hazırlamak için her zaman çalışıyor. Çünkü e-Kamyon yolunda başarı için kullanıcı tarafında da dönüşüme ihtiyaç var. Bu noktada MAN 360 Derece e-Mobilite Danışmanlığı devreye giriyor. e-Mobilite Danışmanlığı, uygun araç önerilerinin yanı sıra maliyet optimizasyonu, rota analizi, filo optimizasyonu ve şarj altyapısı için gerekli önerileri içeren işletmeye ve müşteriye özel koşulların değerlendirilmesini de içermektedir. Buna ek olarak, müşterilerin iş rotalarında araçların tamamen elektrikle nasıl kullanılabileceğini kontrol edebildiği yeni MAN eReadyCheck ve filo yöneticilerinin araçla ilgili bilgileri her zaman takip edebildiği MAN eManager gibi dijital araçlar da ek destek sağlıyor. Filodaki tüm kamyonların şarj durumu.

 

MAN, ürün ve uygulamaların ötesinde şarj altyapısını genişletmek için de kararlılıkla çalışıyor. Bu bağlamda TRATON GROUP, Daimler Truck ve Volvo Group ile Avrupa’daki otoyollar ve lojistik merkezleri üzerinde veya yakınında en az 1.700 yüksek performanslı şarj noktası kurmak üzere bir ortak girişim başlattı. Portföyündeki müşterilerine kendi şarj altyapısını da oluşturmak isteyen MAN, bu amaçla ABB, Heliox ve SBRS gibi şarj altyapısı üreticileriyle iş birliği yapıyor.

 

Uygulama modüler akü ve şarj temas aralığı

 

Yeni MAN eTGX ve MAN eTGS, özellikle akü konfigürasyonlarındaki yüksek çeşitlilikle öne çıkıyor. İkisi kabin altına ve dördü araç şasisinin yanına monte edilen toplam altı akü paketi, günlük 800 kilometreye kadar menzil için 480 kWh’ye kadar kullanılabilir akü kapasitesi sunuyor. MAN’ın özellikle ticari araçlarda kullanılmak üzere geliştirdiği bu pillerin seri üretimine 2025 yılında Nürnberg fabrikasında başlanması planlanıyor. NMC hücre kimyası ve özel olarak geliştirilen ısı yönetimi sayesinde pil paketleri, hızlı şarj ile yüksek güç yoğunluğu sağlamanın yanı sıra, Kompakt tasarımları sayesinde düşük şarjda ve düşük hava sıcaklıklarında bile uzun servis ömrü. Bu, şehir merkezindeki süpermarket teslimatlarından bölgesel inşaat malzemesi tedarikine, üretim lojistiğinden uzun mesafe taşımacılığına kadar her uygulama özelliği için menzil, taşıma kapasitesi ve şarj süresi açısından optimum araç konfigürasyonunun seçilmesine olanak tanır. MAN eTGX ve MAN eTGS’nin modüler akü konsepti ayrıca altı yerine yalnızca üç, dört veya beş akü paketiyle donatılma seçeneği sunarak aracın ağırlığını 2,4 tona kadar azaltmasına ve daha fazla yük taşımasına olanak tanıyor.

 

MAN, 375 kW’a kadar CCS standardına ek olarak, satışların başlangıcından itibaren sürüş molalarında hızlı orta menzilli şarj için daha da güçlü mega watt şarj standardı MCS’yi sunuyor. Başlangıçta 750 kW şarj gücü sunan MCS, geliştirmenin ilerleyen aşamalarında bir megavattan fazla şarj gücü sağlayabilecek. MAN akü yönetim sistemi, tek tek hücrelerin şarj durumu, voltaj ve akım kontrolü, şarj ve sürüş sırasında optimum sıcaklık ayarı ile akülerin her zaman optimum çalışma koşullarında olmasını sağlar.

 

Pillerin ve tahrik ünitesinin optimum konumlandırılması

 

Modüler akü mimarisi, MAN eTGX ve MAN eTGS’yi özellikle araç üstü bileşenlerin konumlandırılması açısından ayrıcalıklı kılmaktadır. Akülerin esnek konumlandırılması sayesinde yüksek performanslı pompalar, ekipman istifleme alanları, vinç payandaları ve daha fazla yer gerektiren benzer gövde bileşenleri için şasinin her iki yanında boş alan mevcuttur. Klasik araçlardaki içten yanmalı motora benzer şekilde kabin altına iki adet bataryanın standart olarak yerleştirilmesi, uygun ağırlık dağılımını sağlıyor. Merkezi tahrik ünitesinin konumu buna katkıda bulunurken; Şasinin merkezinde yer alan bu ünite, senkron elektrik motoru, invertör ve motor kontrolü için 2 veya 4 vitesli şanzımandan oluşur.

 

Elektrik motoru, konfigürasyonuna bağlı olarak 333 hp (245 kW), 449 hp (330 kW) veya 544 hp (400 kW) güç üretiyor. Karşılık gelen maksimum tork 800, 1.150 veya 1.250 Newton metredir. Elektrik motoru, fazla mesai ve frenleme aşamalarında kullanım ihtiyacına göre sürücü tarafından jeneratör olarak da kullanılabiliyor ve aracın kinetik gücünü tekrar elektrik enerjisine dönüştürebiliyor. Bu sayede piller yeniden şarj edilir.

 

Mümkün olan maksimum rejeneratif güç, elektrik motorunun tahrik gücüne karşılık gelir ve bu nedenle günümüzün yüksek performanslı dizel motorlarının güçlü frenleriyle karşılaştırılabilir. Ancak şanzımanın otomatik vites değiştirmesi, artan motor çevrimleriyle mümkün olan en yumuşak toparlanmayı sağlar.

 

Optimum Üstyapı Dostu Tasarım

 

MAN eTGX ve MAN eTGS’nin elektrikli güç aktarma organlarının ana avantajları, arka aksın faydalı yük taşıma kapasitesine ek olarak, daha az salınımlı kütle sayesinde yüksek sürüş konforu ve tahrik ünitesinin darbelere ve titreşimlere karşı uygun şekilde korunmasıdır. kasaya güvenli bir şekilde monte edilmiştir. Ayrıca, soğutma üniteleri ve hidrolik pompalar gibi üst yapı fonksiyonlarını çalıştırmak için bu avantajlı düzeneğe mekanik bir yardımcı tahrik sistemi de kolaylıkla entegre edilebilir.

 

Modüler akü konsepti ve tahrik ünitesinin yük dostu ve gövde dostu konumlandırılması, 3,75 metreden itibaren çok kısa dingil mesafelerine olanak tanır. Bu, yarı römork çekicinin, yasal izin verilen toplam uzunluk kuralları dahilinde tüm yaygın yarı römork çeşitleriyle kullanılmasını mümkün kılar. Akülerin kompakt tasarımı aynı zamanda yeni eTruck’ın üç metrelik iç yüksekliğe sahip yükleri taşımak için çok düşük bir şasi yüksekliğine sahip olmasını sağlıyor. Uygulama alanı öncelikli olarak üretim lojistiğidir. Örneğin otomotiv sektöründe özellikle lojistik merkezlerde standart taşıma yapılması nedeniyle dizelden hızlı geçiş için öncelikli alan olarak belirlenmiştir.

 

Elektrikle daha da iyi: Yüksek konforla rahat sürüş

 

MAN eTGX ve MAN eTGS, özellikleriyle sürücülerin yeni teknolojiyle tanışma endişesine yer bırakmıyor. Sürücü kabininin içinde, sürücü merkezli kokpit düzeni ve tanıdık çalışma mantığı ile birlikte her zaman fren fonksiyonunu içeren optimum fren kuvveti kazanç ayarı gibi tipik e-araç çalıştırma özellikleriyle karşılanırlar. Sürücü bu özelliği direksiyon simidinin sağındaki tanıdık direksiyon kolonu kolu veya Tek Pedallı Sürüş modu aracılığıyla etkinleştirebilir. Burada sürücü gaz pedalına ne kadar basarsa, sistem servis frenini kullanmaya gerek kalmadan aracın hızını daha hassas ayarlıyor ve araçtan gelen kinetik güçle aküleri şarj ediyor. Tamamen yeni geliştirilen, tamamen dijital gösterge paneli, pillerin şarj durumu, güç tüketimi ve güç geri kazanımı hakkında bilgi sağlar.

 

Elektrikli bir araçta akülerden elde edilen güç, yalnızca sürüş için değil aynı zamanda sürücü kabininin ısıtılması veya soğutulması gibi konfor fonksiyonları için de kullanılıyor. Bunu mümkün olduğu kadar verimli hale getirmek için aracın genel termal yönetim sistemi, kabin ısıtma sisteminin soğutma devrelerini, tahrik ünitesini ve yüksek voltajlı akülerin termal yönetimini akıllı bir şekilde birleştirir. Bu işlem sırasında oluşan fazla ısıyı kabin ısıtmasında verimli bir şekilde kullanır. Bu sayede yalnızca ihtiyaç duyulduğunda pillerden ek güç tüketilir. Bu özellik, kış koşullarında bile tüm kabin boyutlarında yeterli sıcaklık kontrolünü garanti eder.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort